כיצד לבחור מיטת טיפולים מתקפלת?

פורסם בתאריך 26/04/2024

רכישת מיטת טיפולים לשימוש מקצועי או ביתי אינה מסובכת אך מחייבת אותנו לענות למספר שאלות בכדי להקל עלינו את הבחירה. מאחר ומיטת טיפולים איכותית יכולה להחזיק מעמד מעל 20 שנה כדאי לחשוב היטב ולהתייעץ לפני הרכישה בכדי שתעשו את הבחירה הנכונה. נשמח לענות לכל השאלות שלכם במייל או בטלפון.

1. מיטה קבועה או מיטה מתקפלת?

מרבית המטפלים בוחרים במיטת טיפולים מתקפלת בגלל שהיא נוחה וקומפקטית וניתנת להעברה בקלות ממקום למקום. זו גם הבחירה המתבקשת לשימוש ביתי. מיטות נייחות שאינן מתקפלות נפוצות יותר בקליניקות, בתי חולים או למקומות שיש בהם חדרי טיפולים קבועים כגון בבתי מלון ומועדוני ספא. במאמר זה נדבר על המיטות המתקפלות.

2. מיטה מעץ או מיטה אלומיניום?

מיטות מתקפלות מיוצרות מעץ או מאלומיניום. מיטות אלומיניום קלות יותר ושוקלות בין 11-13 ק"ג. מיטות עץ כבדות ויציבות יותר ושוקלות 13-16 ק"ג.

מיטות מתקפלות מפלדה שהיו נפוצות פעם כבר אינן מקובלות כיום מפאת משקלן הרב- מעל 20 ק"ג.

מיטות עץ: אם אין צורך בניידות גבוהה זאת אומרת שהמטפל אינו הולך לביקורי בית עדיף לרכוש מיטת עץ. הן אמנם כבדות יותר אך הן יותר יציבות, בדרך כלל כוללות ריפוד עבה ואיכותי ולדעתנו הם גם יפות יותר. לחלק מהדגמים אחריות לכל החיים.

מיטות אלומיניום: אלו עדיפות כשיש צורך בניידות והמטפל מתכנן לעשות ביקורי בית. הבדל המשקל בינן לבין מיטות עץ שנע בין 3-5 ק"ג הוא משמעותי ביותר כשצריך לשאת את המיטה ממקום למקום. למיטות אלומיניום יקרות יותר יש גם כן יציבות טובה וריפוד איכותי ביותר המתוכנן מראש להפחית במשקל. 

3. ריפוד?

איכות ועובי הריפוד היא בדרך כלל ביחס ישיר למחיר המיטה. למיטות זולות יש ריפוד דק של שכבת ספוג רך בעובי 4-5 ס"מ. למיטות יקרות יותר יש ריפוד עבה יותר מספוג בצפיפות בינונית בעובי 6-8 ס"מ. למיטות אלומיניום היקרות יותר יש ריפוד מיוחד הכולל שכבת ספוג קל וקשיח שמעליה שכבת ספוג רך יותר בעובי כולל של כ- 6 ס"מ כמו בדגם LUNA. שילוב זה של ספוגים נותן נוחות וקלות משקל. למיטות עץ היקרות יותר יש ריפוד עבה בעובי 7-8 ס"מ והוא רב-שכבתי וכולל בין 2-3 שכבות ספוג בצפיפות משתנה: קשה, בינוני ורך. שילוב זה של מספר שכבות ריפוד בצפיפות שונה יוצר את המזרון הנוח ביותר למטופל וגם למטפל, לדוגמה בדגמים: NEW AVALON, NEW SPIRIT.

בד הריפוד המכונה סקאיי הוא הדבר הראשון שמתבלה במיטות הטיפול. לחברת EARTHLITE בד ריפוד רך ונעים במיוחד בעל עמידות טובה מסוג NATURESOFT. למיטות של חברת HABYS בד עבה וחזק בעל עמידות טובה מאוד לאורך שנים.

4. רוחב המיטה?

באופן כללי עדיף לקנות מיטה רחבה ככל האפשר כדי לאפשר מקום להנחת הזרועות של המטופל בצידי הגוף. הרוחב הסטנדרטי במיטות של קלטבע הוא 77 ס"מ. זה הוא רוחב אופטימלי המשלב נוחות למטופלים וגם מאפשר גישה נוחה למטפל לכל איזורי הגוף של המטופל.

מיטות רחבות יותר ברוחב 82 ס"מ מיועדות למטופלים בעל מבנה גוף רחב. ישנם גם מיטות רחבות במיוחד ברוחב 90 ס"מ שהן מתאימות למצבים בהם המטפל נדרש לעלות על המיטה יחד עם המטופל כגון במסג' תאילנדי. רוחבים אלו קיימים לדוגמה בדגם NEW SPIRIT. יש לשים לב שמיטות רחבות אלו מרחיקות את המטפל מגוף המטופל ולכן עלולות להקשות על הגעה לאזורים מסויימים בגוף המטופל. הערה זו נכונה במיוחד למטפלים או מטפלות נמוכים.

מיטות צרות ברוחב 70 ס"מ או 60 ס"מ כדוגמת המיטות של חברת HABYS מפולין הן קטנות וקומפקטיות יותר ולכן נכנסות ביתר קלות לתא המטען של המכונית ומתאימות למטפלים בתנועה או לשיטות טיפול ספציפיות כגון אוסטאופתיה, שיאצו וכירופרקטיקה שבהן יש צורך במיטות צרות. המיטות של חברת HABYS בנויות לשאת משקלים גבוהים של 350-450 ק"ג והן חזקות ועמידות מאוד. מטפלים של נבחרות ספורט הטסים לחו"ל לעיתים קרובות בד"כ יעדיפו מיטות צרות וחזקות אלו בגלל יכולת נשיאת המשקל ובגלל שקל יותר להתנייד איתם.

5. שיטות טיפול?

למטפלים ברפלקסולוגיה או ברייקי או כל שיטת טיפול אחרת שעובד בישיבה בקצה המיטה עדיף לקנות מיטה עם קשת המותקנת בקצה המיטה ומאפשרת הכנסת הרגליים מתחת למיטה וישיבה נוחה יותר בקצה. קשתות אלו נקראות קשתות רייקי או רפלקסולוגיה מכיוון שהן חשובות במיוחד בשיטות טיפול אלו. הקשתות האלו קיימות בדגמים: E2, AVALON DX, SPIRIT, LUNA, E300

6. גב מתכוונן או מיטה ישרה?

מיטות עם גב מתכוונן מאפשרות להרים את חלק הגב של המיטה כך שהמטופל נמצא בתנוחה של חצי שכיבה-ישיבה. אפשרות זו חשובה מאוד לטיפולים בקוסמטיקה, רפואה, ולעיתים גם לטיפולי רפלקסולוגיה. למרבית הטיפולים האחרים מומלץ להסתפק במיטה ישרה. הגב המתכוונן מוסיף עוד 4-5 ק"ג למשקל המיטה ולכן לא מומלץ למטפלים שמחפשים מיטה ניידת. כמו כן, ככל שיש יותר חלקים במיטה כך האפשרות לרעשים ושיקשוקים במהלך הטיפול גדלה. בקיצור לא כדאי גב מתכוונן אלא אם חייבים.

7. חור נשימה מובנה או משענת ראש חיצונית (בייגלה)?

למרבית המיטות המקצועיות יש משענת ראש חיצונית המכונה בעגה המקצועית "בייגלה" מסיבות מובנות. חור הנשימה המובנה שהיה נפוץ פעם  כמעט ואינו מופיע יותר אלא במיטות הזולות ביותר או במיטות מיוחדות המשמשות לכירורופרקטיקה למשל בדגם MEDISPORT. הסיבה העיקריות שמשענת ראש חיצונית עדיפה על חור נשימה הן:

אפשרות כיוונון בזוית ובגובה להתאמה מושלמת למבנה הגוף של המטופל ונוחיות גדולה יותר

אפשרות פתיחה וסגירה של כרית הבייגלה ובכך התאמה טובה יותר לצורות פנים שונות למשל לנשים או לילדים.

משענת הראש החיצונית מאריכה את המיטה בעוד 30 ס"מ כך שרגלי המטופל אינן בולטות החוצה מהמיטה.

הריפוד באזור חור הנשימה המובנה נוטה להתבלות מהר יותר ואז יש צורך להחליף את כל ריפוד המיטה ואילו במשענת ראש חיצונית ניתן להחליף את הכרית (הבייגלה) בלבד בקלות רבה ובעלות נמוכה בהרבה.

ישנן סוגים שונים של משענות ראש חיצוניות כשהטובה והמומלצת ביותר היא מענת הראש הגמיש מדגם FLEXREST שלה יתרונות רבים כגון טווח כיוונון גדול וכרית משובחת. משענת זו מגיעה כאביזר סטנדרטי עם המיטות היקרות יותר.

8. אחריות?

למיטות פשוטות וזולות יותר בדרך כל יש אחריות לשנה. למיטות איכותיות יותר יש אחריות ל 5 שנים ולמיטות האיכותיות ביותר יש אחריות מוגבלת לכל החיים. האחריות מתייחסת לשילדה של המיטה בלבד ולא לריפוד או לאביזרים הנלווים. נושא האחריות הוא חשוב ביותר ויש לחשוב עליו בעת הרכישה מאחר ואם מסגרת של מיטת טיפולים נשברת הרבה פעמים היא לא ניתנת לתיקון ואם אין אחריות אז יש צורך לרכוש מיטה חדשה. למיטות עם אחריות יש חלקי חילוף, הן ניתנות לתיקון ואם לא ניתן לתקנן הן יוחלפו במיטות אחרות במסגרת האחריות. האחריות שהיצרן נותן למיטת הטיפול שלו מעידה באופן הברור ביותר על איכות המיטה והעמידות שלה לאורך זמן. 

9. מחיר?

המחיר הוא פונקציה ישירה של איכות המיטה, מבנה הריפוד, גימור הריפוד, התפרים, ארץ היצור ומשך האחריות. באופן כללי לשימוש ביתי או למטפלים שעובדים רק לעיתים רחוקות אפשר להסתפק במיטה לא יקרה כדוגמת הדגמים ,E300, ELEMENT, E2  אך לשימוש מקצועי אינטנסיבי עדיף לבחור מיטה יקרה יותר כדוגמת הדגמים AVALON, SPIRIT, LUNA , PANDA.

ככל שהמיטה יקרה יותר היא תהיה נוחה, יציבה ובעלת עמידות גדולה יותר לאורך זמן. למקומות בהם יש עומס טיפולים גבוה כגון מרכזי ספא, בתי מלון וקליניקות מומלץ לרכוש את המיטות היקרות והאיכותיות ביותר מכיוון שהמיטות הזולות לא יעמדו בעומס הרב ויתבלו במהירות.

מטפלים שזקוקים לניידות עדיף לבחור מיטות אלומיניום איכותיות כגון: LUNA, VERSALITE PRO, AERO, PANDA

נשמח לענות לשאלות נוספות ולייעץ בטלפון 04-9573373 או במייל kalteva@netvision.net.il